1. Wyszukiwarka Google (IPA: /ˈguːgəl sɜː(r)tʃ/) - wyszukiwarka internetowa, stworzona przez amerykańską spółkę Google Inc. Jej celem jest skatalogowanie wszystkich możliwych informacji i udostępnienie ich za pomocą Internetu.
Wedle danych z lipca 2008 roku, Google indeksuje ponad bilion stron WWW. Większość przeszukiwanych informacji gromadzona jest w uproszczonym formacie na serwerach Google (za pomocą buforowania ich zawartości), dzięki czemu są one dostępne nawet po ich usunięciu z oryginalnego źródła.
Nazwa wyszukiwarki jest grą słów i pochodzi od matematycznego terminu googol, oznaczającego 10^{100}. Nazwa miała też odzwierciedlać zamierzenia przedsiębiorstwa do objęcia indeksacją jak największej liczby
stron ze światowych zasobów Internetu.
Jak korzystać.
Wyszukiwanie informacji za pomocą Google
jest łatwe. Wystarczy wprowadzić jedno lub więcej wyszukiwanych haseł
(czyli słów bądź fraz, które najlepiej opisują poszukiwane informacje) w
polu wyszukiwania, a następnie nacisnąć klawisz Enter lub kliknąć
przycisk Szukaj w Google.
2. Bing (poprzednio: Windows Live Search i MSN Search) – stworzona przez amerykańską firmę Microsoft wyszukiwarka internetowa, początkowo jako część portalu MSN, później stała się częścią Windows Live, obecnie jest samodzielną wyszukiwarką. Producent nazywa ją nie tylko wyszukiwarką internetową, ale również silnikiem decyzyjnym ze względu na liczbę zaimplementowanych funkcji pomagających podjąć decyzję odnośnie np. restauracji czy biletów lotniczych.
Jak korzystać.
Bing najlepiej rozpocząć od zmiany jej podstawowych ustawień. Polski
użytkownik z pewnością woli korzystać z usługi w języku Mikołaja Reja.
Jak najbardziej jest to możliwe – w tym celu w prawym górnym rogu
witryny bing.com klikamy ikonę przywodzącą na myśl koło zębate. Aby szukać różnej treści na stronie głównej bing.com musimy
przemieszczać się przy użyciu specjalnych zakładek. Domyślnie
wyszukiwarka zdefiniowana jest na poszukiwanie informacji tekstowych.
Niestety, zaawansowane ustawienia nie są rozmieszczone w zbyt
intuicyjnym miejscu. Jeżeli rezultat poszukiwań ze strony głównej nas
nie zadawala, należy ponownie kliknąć w polu wyszukiwania, a następnie z
rozwijanego menu wybrać dość dobrze zakamuflowane menu "wyszukiwanie
zaawansowane".
Yahoo! Search - wyszukiwarka internetowa, stworzona przez amerykańską firmę Yahoo. Jej celem jest skatalogowanie wszystkich możliwych informacji i udostępnienie ich za pomocą Internetu.
Yahoo! Search - wyszukiwarka internetowa, stworzona przez amerykańską firmę Yahoo. Jej celem jest skatalogowanie wszystkich możliwych informacji i udostępnienie ich za pomocą Internetu.
Jak korzystać.
- Precyzyjne słowa kluczowe: używaj precyzyjnych słów kluczowych, które dokładnie opisują to, czego szukasz. Na przykład:
- Wyszukaj frazę krzesła z XIX w. zamiast stare meble.
- Użyj frazy recenzje aparatów cyfrowych zamiast elektronika.
- Uważaj na słowa, które mają więcej niż jedno znaczenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz